MDAG: YYAA. Wojciech Bruszewski

MDAG: YYAA. Wojciech Bruszewski

Oryginalny tytuł:
YYAA. Wojciech Bruszewski
Reżyseria:
Elwira Kozłowska
Wersja językowa:
oryginalna
Napisy:
polskie, angielskie
Kraj produkcji:
Polska
Data premiery:
10.05.2024
Gatunek:
dokument
Czas trwania filmu:
73 min
Czas trwania reklam:
5 min

Wybierz dzień i godzinę

Kinoteka Klub

To miejsce dla prawdziwych miłośników kina

Dołącz do nas

Opis filmu

Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2024 – Millennium Docs Against Gravity: światowa premiera / Millennium Docs Against Gravity: World Premiere

Co istnieje? Jak to, co istnieje, możemy postrzegać i doświadczać za pomocą własnych zmysłów oraz instrumentów, które wymyślamy? Kto jest bliżej prawdy: my, ludzie czy technologia, którą się posługujemy? Wojciech Bruszewski, głośny buntownik w świecie filmu, współtwórca światowego nurtu wideo, badacz i eksperymentator sztuki, rusza na drugą stronę lustra, by przesunąć granice poznania i dokonać przełomowych odkryć w obszarach języka, dźwięku, obrazu oraz innowacyjnych technologii. Dzięki zachowanym filmom Bruszewskiego, jego archiwalnym nagraniom, zdjęciom i uruchomionym na nowo sprzętom, których używał, możemy się o nich nie tylko dowiedzieć, ale także ich doświadczyć. Przewodnikami po fascynującym świecie Bruszewskiego jest on sam, a także towarzyszące mu grono współczesnych historyków i badaczy sztuki, artystów, medioznawców, projektantów i ekspertów świata AI oraz antydyscyplinarnych osobowości, które odkrywają go na nowo. Kto jest bliżej prawdy?

What is reality? Who holds the key to truth-humans or our own technological creations? Wojciech Bruszewski, a rebellious force in the realm of cinema, a pioneer in the global video art movement, a relentless researcher, and an intrepid art experimenter, embarks on a journey beyond conventional boundaries to explore cognition and pioneer breakthroughs in language, sound, imagery, and cutting-edge technologies. Through preserved films, archival recordings, photographs, and reactivated devices, we are not only introduced to his endeavors but also encouraged to partake in them firsthand. Serving as our guides into Bruszewski's mesmerizing universe are the man himself and a select group of accomplished contemporary art historians, scholars, artists, media experts, designers, and avant-garde figures in the realm of AI, all of whom contribute to his reimagining. So, the inquiry persists: who is positioned closer to unraveling the enigma of truth?