Nie czas umierać
HER DOCS FF od 15 lat Napisy Dolby Digital

Ciało: zestaw animacji (Body: set of animations)

Czas trwania:

48 min.

Wersja językowa:

napisy: polskie + angielskie

Kraj produkcji:

różne

Rok produkcji:

2017 - 2020

Gatunek:

animacja/krótki metraż

Ocena: (średnia ocena: 10.0)

Kup bilet / Rezerwuj

Opis filmu

CIAŁO / BODY

Ciałość reż. Weronika Szyma
Polska / 2020 / 6 min.

Krótki film o przyjemności. Występują: kobieta i jej własne odbicie w lustrze. W animacji Weroniki Szymy akt jest pasmem ciągłych metamorfoz, od rozedrganych białych nitek do mocnych, kolorowych maźnięć. To też proces poznawania samej siebie, przez grę odbić i zmiany perspektywy, przekraczanie, naruszanie konturów, granicy między wnętrzem a zewnętrzem. Fantazja seksualna, która otwiera ciało i otwiera głowę. (Klara Cykorz)

Wybrane festiwale i nagrody: Thessaloniki Film Festival, Bolton Film Festival, Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, Krakowski Festiwal Filmowy, Mecal Pro, Barcelona International Short and Animation Film Festival, Reykjavík Feminist Film Festival, Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda&Anima, Festiwal Kamera Akcja, Cinanima Animation Film Festival, International Animated Film Festival Animator, Młodzi i Film - Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych, Festiwal Kameralne Lato

Weronika Szyma
Studentka specjalności Film Animowany i Efekty Specjalne w PWSFTviT w Łodzi. Zafascynowana głównie animacją analogową i klasyczną. Jej pierwszoroczny film „Bies i kat", za który otrzymała Pierwszą Nagrodę w Konkursie Animacji podczas festiwalu Ars Independent, pokazywany był na festiwalach w kraju i za granicą. Zajmuje się również fotografią, ilustracją i muzyką.

Ja i moja gruba dupa reż. Yelyzaveta Pysmak
Polska / 2018 / 10 min.

Pewnego poranka Dziewczyna próbuje założyć spodnie. Okazuje się, że w ogóle nie dają się zapiąć. Dziewczyna jest w szoku, a w lustrze widzi siebie jako ogromną, tłustą świnię. Decyduje się natychmiast na restrykcyjną dietę. Żadnych słodyczy, żadnej coca-coli, tylko woda z odrobiną cytryny. Idzie jej dobrze, ale razem z tłuszczem uchodzi z niej cała radość życia. Nawet wtedy, kiedy jest już niesamowicie chuda, nie może powstrzymać się przed dietą. Teraz jest jak zombie, idzie ślepo do lodówki, która śni jej się w nocy. W czasie ostatniego lodówkowego uwiedzenia objawia się jej Anioł Królestwa Zachudodupia z królewskim zaproszeniem na ceremonię. Co to za ceremonia? Czy Chude Dupy są takimi niewinnymi słodkimi stworzeniami, jakimi się wydają? Jakiemu bóstwu się kłaniają? Czy da się wrócić z Królestwa Zachudodupia, jeśli coś pójdzie nie tak?

Wybrane festiwale i nagrody: Cannes Film Festival (Druga Nagroda Cinéfondation), SXSW, Warsaw Film Festival, International Animated Film Festival Animator (Nagroda Stowarzyszenia Filmowców Polskich dla Najlepszego Polskiego Filmu / Grand Prix ANIMATOR.PL), Drama International Short Film Festival, Central and Eastern European Film Festival CinEast, Un Festival C’est Trop Court - Nice Short Film Festival, Bit Bang Fest (Pierwsze Wyróżnienie w konkursie o Nagrodę dla Najlepszego Międzynarodowego Krótkometrażowego Filmu Studenckiego), Film School Fest Munich, International Animated Film Festival Animateka, Premiers Plans - Angers Film Festival, Mecal Pro, Barcelona International Short and Animation Festival, Kaboom Animation Festival, Go Short - International Short Film Festival Nijmegen, GoEast Film Festival, Animatricks International Animation Festival, Short Waves Festival, Ars Independent Festival

Yelyzaveta Pysmak
Urodzona w 1997 roku w Czernichowie w Ukrainie. Studiuje Film Animowany i Efekty Specjalne w PWSFTviT w Łodzi.

Komfort reż. Weronika Banasińska
Polska / 2018 / 10 min.
warszawska premiera

Sensoryczny, krótki film o podróży w głąb siebie, rozumianej zarówno dosłownie – cieleśnie – jak i emocjonalnie. Różne techniki animacji oddają kolejne etapy tej drogi oraz rozmaite stany psychiczne – od ekscytacji, przez zgubienie w nadmiarze bodźców po kojący regres do stanu dziecka. Organy wewnętrzne dawno nie prezentowały się tak estetycznie na ekranie. Najważniejsze bowiem, to czuć się dobrze we własnym ciele.

Wybrane festiwale i nagrody: Animafest Zagreb, International Animated Film Festival Animator, O!PLA Ogólnopolski Festiwal Animacji

Weronika Banasińska
Weronika Banasińska jest ilustratorką oraz animatorką zamieszkałą w Krakowie. Tam również ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Pracowni Filmu Animowanego. Jej dyplomowy film „Komfort” był pokazany na Animafest w Zagrzebiu - jednym z ważniejszych festiwali filmów animowanych na świecie. Weronika pracuje głównie jako animatorka oraz projektantka postaci dla reżysera Tomka Duckiego przy teledyskach takich artystów i artystek, jak ZHU („Paradise Awaits”) czy LCAW („Hummingbird” ft. Sophie Ellis Bextor), ale także przy innych produkcjach, jak filmy krótkometrażowe czy spoty reklamowe. Tworzy również krótkie animacje z papieru, storyboardy, publikuje online komiksy i ziny, m.in. dla korporacji Ha!art i „VICE”. Jej prace można również znaleźć w antologiach, jak „Mydło Zin”, „Klub Zin” (Polska) czy „FORGE. Art Magazine” (Nowy Jork).

Labirynt mojej waginy reż. BadBadMeowMeow
Tajwan / 2019 / 5 min.
polska premiera

„Labirynt mojej waginy” to animacja z uniwersum o estetyce i logice starej, rupieciarskiej gry wideo. W tym fantastycznym świecie doświadczenie erotyczne przybiera kształt przygodowej planszy. Gracz przechodzi przez kolejne poziomy labiryntu-waginy z wielkich różowych pikseli z... dość oczywistą misją. Film do odbioru nostalgicznego i/lub ironicznego. (Klara Cykorz)

Wybrane festiwale i nagrody: Stockholm Independent Film Festival, Porto Femme International Film Festival, World of Film International Festival, Taipei Free Art Fair

BadBadMeowMeow
BadBadMeowMeow urodziła się na Tajwanie. Jest dzieckiem epoki internetu. Ukończyła reżyserię teatralną na Narodowym Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Tajpej. Obecnie jest artystką wideo-freelancerką - tworzy sztukę wideo, eksperymentalne filmy i sztuki teatralne, wystawiane na licznych targach sztuki. Większość jej dzieł wynika z osobistych emocji, jak również niezwykłych doświadczeń codziennego życia. Opowiadając historie czerpie z tego co dziwaczne, tworząc w ten sposób wyjątkowy styl, z powracającym motywem niepokojącego czarnego kota.

Zatoka obfitości reż. Milva Stutz
Szwajcaria / 2018 / 12 min.
polska premiera

Na wirtualnej cyfrowej wyspie żyją pomarańczowe plastelinowe stworzenia. Przepoczwarzają się, łączą, rozdzielają i kochają. Mają wielkie bulwiaste nosy i sterczące pośladki. Przemieniają swoje plastelinowe ciała – jak w queerowej trawestacji biblijnej opowieści o stworzeniu Ewy z żebra Adama. Daleko poza normatywnymi wyobrażeniami na temat płci, lepią swoje plastyczne organy w co rusz to nowe wariacje. Animacja Milvy Stutz czule denaturalizuje kategorie kobiecości i męskości, natury i sztuczności, tego co zwierzęce i tego co ludzkie. (Klara Cykorz)

Wybrane festiwale i nagrody: DOK Leipzig, Guanajuato International Film Festival, Kyiv International Short Film Festival, Fest Anča International Animation Festival, Stockholm Animation and Experimental Film Festival (SEAFF), Schamlos!Queer-Feministisches Pornographie Festival, Belo Horizonte International Short Film Festival, Porny Days, Film Kunst Festival, Paris Festival for Different and Experimental Cinema, GAZE International LGBT Film Festival, Innsbruck Nature Film Festival, Lago Film Fest, Animation Marathon, FLEX FEST - Florida Experimental Film and Video Festival, Porny Days, Film Kunst Festival

Milva Stutz
Filmowczyni i artystka wizualna, urodzona w 1985 r., mieszkająca i tworząca w Zurychu. Jej prace były pokazywane na międzynarodowych wystawach i festiwalach filmowych, takich jak DOK Leipzig - Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych i Dokumentalnych w Lipsku, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Guanajuato czy Festiwal Filmów Animowanych Tricky Women/Tricky Realities. Jej film „My Dear Lover” znalazł się w programie Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych w Annecy. Milva Stutz tworzy eksperymentalne filmy animowane, skupiając się na relacjach między ciałem, intymnością a technologią z queerowej i feministycznej perspektywy. Studiowała sztuki piękne, mediację sztuki i ilustrację w Zurychu, Lucernie i Edynburgu. Wykłada na Uniwersytetach Artystycznych w Zurychu i Bernie.

Intymność reż. Élodie Dermange
Szwajcaria / 2017 / 5 min.
polska premiera

Animacja o branży porno. Z mocnego, jakby nieco dziecięcego rysunku – kilka kredek, tylko najważniejsze kolory, dużo niebieskiego, czerwony, czarny – wyłania się naga bohaterka. Jesteśmy z nią w zaciszu łazienki: opowie nam historię swojego życia. Swojego dojrzewania, nieakceptacji własnego ciała, o tym, jak doświadczenie fotografii zmieniło jej tożsamość, sprawiło, że zaczęła siebie lubić. Obrazy się mnożą, wibrują kolorystycznie, układają w dziecięce kalejdoskopy. (Klara Cykorz)

Wybrane festiwale i nagrody: Sundance Film Festival, SXSW, DOK Leipzig, International Short Film Festival Tampere (Grand Prix), Edinburgh International Film Festival, Tricky Women/Tricky Realities Animation Festival, International Animated Film Festival Animateka, Anim’est International Animation Film Festival, Busan International Short Film Festival, Les 17es sommets du cinéma d'animation de Montréal, Bucheon International Animation Festival, Milano Film Festival, Internationales Festival für Animationsfilm Baden, Odense International Film Festival, Festival Internacional de Animação do Brasil Anima Mundi, Guanajuato International Film Festival, Solothurner Filmtage, Internationale Kurzfilmtage Winterthur, Anibar International Animation Festival, Palm Springs International Animation Festival, Lviv International Short Film Festival Wiz-Art, KLIK! Amsterdam Animation Festival, Balkanima - European Animated Film Festival, Concorto Film Festival, Anima Mundi, Florida Film Festival, ANIMASIVO - Festival Internacional de Animación de México

Élodie Dermange
Élodie Dermange, urodzona w 1992 r. w Genewie, dorastała między Szwajcarią a Paryżem. Przez dwa lata pracowała jako niezależna ilustratorka, po czym zdecydowała się wyruszyć w roczną podróż z plecakiem. Po powrocie uczęszczała na zajęcia z animacji do Atelier de Sèvres w Paryżu. W 2016 r. wróciła do Szwajcarii, gdzie stworzyła swój pierwszy animowany krótki metraż „Intymność” („Intimity”) we współpracy z Nadasdy Film. W latach 2017-2019 uczęszczała do La Poudrière w Valence.

***

Lushfulness dir. Weronika Szyma
Poland / 2020 / 6’

When a girl meets her mirror reflection, unexpectedly her fears and insecurities about her body turn into a passionate and free self-exploration. Her fantasies come to life. But there’s also a darker side of this game. Is it possible to become united with your own self?

My Fat Arse and I dir. Yelyzaveta Pysmak
Poland / 2018 / 10’

One morning a girl tries on a pair of new pants, yet they don't quite fit her. More precisely, it is impossible to zip them. The girl is bewildered. In the mirror she sees herself like the fattest piglet the world has seen. She decides to go on a strict diet as quickly as possible. No sweets, no sodas, just water with an occasional lemon. The plan goes quite well, draining all of her fat away, but with that goes all the joy of life. Even though now extremely thin, the girl doesn't stop. She is now more of a zombie, coming blindly to the fridge that haunts her at night. In the moment of the last seduction by the fridge the Angel of United Bitches of Slimbuttlandia comes to her with a royal invitation to visit the Kingdom and to participate in a royal ceremony. What is this ceremony? Are the Skinny Buttangels that lovely and harmless as they try to appear? Which God do they praise? Is there a way back from The United Bitches of Slimbuttlandia if anything goes slightly off track?

Comfort dir. Weronika Banasińska
Poland / 2018 / 10’
Warsaw premiere

A girl visits a mysterious place which appears to be her inner self. In her journey into sensory exploration excitement soon turns into feelings of anxiety, as overstimulation finally throws her into a child-like state.

My Vagina Labyrinth dir. BadBadMeowMeow
Taiwan / 2019 / 5’
Polish premiere

“My Vagina Labyrinth” is an animation with a video game style, based on a female perspective. A contemporary image of female body eroticism. The sexual experience that enters the vagina can be imagined as a maze adventure. Players have to go through various levels in this vaginal maze to unlock arousing passions and attack the clitoris... until the treasure of the orgasm can be excavated. In the video, a large number of symbols of body and sex are used to show female eroticism and fantasy.

Bay of Plenty dir. Milva Stutz
Switzerland / 2018 / 12’
Polish premiere

A journey of discovery of a fictional, virtual island world. By means of a first-person camera perspective, the audience engages with and becomes part of the events. They encounter creatures who transcend categories such as male/female, artificial/natural, animal/human and who are constantly changing the form of their bodies. Together, they explore possibilities of overcoming their physical boundaries and learn how to create new (life) conditions.

Intimity dir. Élodie Dermange
Switzerland / 2017 / 5’
Polish premiere

As she is showering, dressing, putting on her make-up, a woman bares her soul. She speaks of her fears, her complexes, and the process of accepting – even loving – herself. Insecure, she loves neither her body nor her face. Then, one day, she starts posing as a photo model for a friend. With the passing of time, the photographs reveal to her the beauty of herself.

Zdjęcia