Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/kinoteka/ftp/index.php:1) in /home/kinoteka/ftp/inc/global_path.php on line 56
Repertuar - Amerykański Film Reklamowy 2017 | Kinoteka | Filmowe Centrum Warszawy
Zabicie świętego jelenia
EUROSHORTS od 12 lat Dolby Digital

Amerykański Film Reklamowy 2017

Czas trwania:

90 min.

Kraj produkcji:

USA

Rok produkcji:

2017

Ocena: (średnia ocena: 10.0)

Kup bilet / Rezerwuj

Opis filmu

14 grudnia o godz. 20.30 zapraszamy do Kinoteki na "Amerykański Film Reklamowy 2017 - półtoragodzinny wybór najlepszych światowych reklam filmowych, włączonych do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.

WSTĘP WOLNY
Bezpłatne wejściówki są do odebrania w kasach kina.
Miejsca w sali są nienumerowane.
Brak możliwości rezerwacji miejsc.

Jedynemu pokazowi tej taśmy w Warszawie będą towarzyszyły:
1. filmy polskie z 26. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego EUROSHORTS 2017
Ostatni pokój (The Last Room), animowany/animation, 5:44, reż./dir Marta Chyła-Janicka, Polska/Poland
I nagle coś się zepsuło (And Suddenly Something Went Wrong), animowany/anim., 08:25, reż./dir Katarzyna Schulz, Polska/Poland
Wyścig (The Race), dokumentalny/documentary, 18:00, reż./dir Stanislaw Cuske, Polska/Poland

2. prace młodych polskich reżyserów nagrodzone w konkursie Papaya Young Directors
Przed projekcją rozstrzygnięcie konkursu Filmujemy Warszawę! Edycja 3 i wręczenie nagród. (www.filmujemy-miasta.pl/warszawa)

Euroshorts jest międzynarodowym festiwalem filmowym, organizowanym przez Fundację Młodego Kina. Promuje i wspiera młodych artystów oraz wybitne osiągnięcia w filmie krótkometrażowym.

Amerykański Film Reklamowy 2017 (The 2017 AICP SHOW: The Art & Technique of the American Commercial) - to unikalna opowieść o współczesnej Ameryce. O zwykłych ludziach, ich radościach i kłopotach; o świecie wielkiej polityki też. Ale przede wszystkim o emocjach. Autorzy pomysłów z najlepszych agencji reklamowych nie tracą ani sekundy czasu antenowego i żeby odnieść sukces, są być blisko ludzi i aktualnych wydarzeń.
W Ameryce reklama jest specyficzna, bo dociera do różnych grup etnicznych, wielu kultur. Te filmy powinny więc podobać się wszystkim. Podobają się też nam, chociaż reklamowanych produktów czasem nie znamy. Przenoszą nas na chwilę do świata wielkich marek i są przykładem reklamy na najwyższym poziomie.

W konkursie AICP – Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych – jedyną nagrodą jest włączenie do stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA). Reklamy są oceniane w kilkunastu kategoriach artystycznych, a w każdej z nich przyznawane są trzy wyróżnienia. Premiera tej taśmy odbyła się w czerwcu 2017 w MoMA, z udziałem ok. 2000 twórców i producentów amerykańskiej reklamy.

Z 26 edycji pokazu dowiemy się, na przykład że kopalnie soli Morton Salt wspierają inicjatywy społeczno-kulturalne w ramach projektu Walk Her Walk.

Rodzice dzieci ze szkoły podstawowej Sandy Hook (Newtown, Connecticut), gdzie w strzelaninie w 2012 roku zginęło 28 osób, w tym 20 dzieci, za pomocą reklamy społecznej pokazują jak zapobiec napadom z bronią.

Aktor John Malkovich wraca do swojej pasji projektowania odzieży. „Zawsze jestem postacią z czyjejś wyobraźni. A chcę tworzyć własne postacie i własne marzenia” - mówi w nastrojowej reklamie plaformy Squarespace, która tworzy strony internetowe.

Do filmu promującego iluzjonistę i kaskadera Davida Blaine, zrealizowanego przez animatorów ze studia Buck, komentarz napisał znany pisarz Paul Auster, autor scenariuszy między innymi do filmów „Brooklyn Boogie” i „Dym”. Głosu użyczył znany aktor Christopher Walken.

Twórcy reklamy koniaku Hennessy przypominają rodzinę Piccardów: ojca Auguste, który w 1931 roku jako pierwszy człowiek doleciał statkiem kosmicznym do stratosfery, i syna Jacquesa, który w 1960 roku jako pierwszy dotarł do największej głębi oceanu. „A ty jakiego gonisz króliczka?” - brzmi hasło kampanii Wild Rabbit.

Serią animowanych grafik promuje się Offf – Międzynarodowy Festiwal Kreacji Post-Cyfrowej.

Nike stawia na między innymi piosenki i stąd w jednej z reklam utwór rapera Chance zagrzewa męskie i kobiece drużyny koszykówki do walki, a w innej odchodzący na emeryturę słynny zawodnik drużyny Los Angeles Lakers, Kobe Bryant, niczym dyrygent zachęca przyjaciół do stworzenia piosenki o sobie.
Ta sama marka promuje się też za pomocą portretów dokumentalnych sportowców. Wśród bohaterów jest na przykład siostra Madonna Buder – zakonnica i triatlonistka, która kilkakrotnie, w wieku ponad 80 lat brała udział w zawodach Iron Man.

W tegorocznym programie AFR znalazły się też trzy teledyski muzyczne.

Patronat Honorowy: Prezydent Miasta Gdańska, Marszałek Województwa Pomorskiego, Ambasada Szwecji w Warszawie
Organizator i Partnerzy: Fundacja Młodego Kina, AICP - Association of Independent Commercial Producers (Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych USA), Papaya Young Directors, Manekin.
Miejsca projekcji: Nadbałtyckie Centrum Kultury, Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. J. Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku, Kinoteka, Galeria BWA Zielona Góra, Kino Kosmos (Silesia Film) w Katowicach, Biuro Wystaw Artystycznych w Kielcach, Warsztat Warszawski, Kinoteatr Projekt, Kino Kutnowskiego Domu Kultury w Kutnie, Galeria Bielska BWA, Kino Światowid w Elblągu.
Patronat medialny: Film Freeway, trójmiasto.pl, www.gdansk.pl, Radio Gdańsk, trójmiasto.pl, KINO.
Współfinansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Województwo Pomorskie, Klinika Stomatologiczna Renaty Dublickiej-Woźniak w Warszawie
Partnerzy w Warszawie: (Krótkie filmy na Marszałkowskiej edycja 3) Bobby Burger, Krowarzywa, Riff, Gorąco Polecam Nowakowski, Juniorink, Book-book, Teatr Polonia
Partnerzy w Katowicach: UŚ TV, Suplement +, Radio Egida

Program wydarzeń w ramach Euroshorts 2017 można znaleźć na www.euroshorts.pl

Komentarze

dodaj komentarz